Online news service promotes false climate change study

(journalism.co.uk)
An Online news service operated by the American Association for the Advancement of Science (AAAS) unwittingly promoted a study making the false claim that catastrophic global warming would occur within nine years, the Guardian reports.

EurekAlert! carried a press release for the study, and the story was picked up by a number of international news organisations including the Vancouver Sun and the Economic Times of India.

“This is happening much faster than we expected,” Liliana Hisas, executive director of the Universal Ecological Fund (UEF) and author of the study, said of her findings.

But, in an episode recalling criticism of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), when the UN climate science body wrongly claimed the Himalayan glaciers would melt away by 2035, the UEF claims about rising temperatures over the next decade were unfounded.

January 20th, 2011 by Joel Gunter

Source:
http://blogs.journalism.co.uk/editors/2011/01/20/guardian-online-news-service-promotes-false-climate-change-study/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: